czwartek, 18 kwietnia 2013

Krągłości - pizza i słodkości ;)

Oj dawno mnie nie było, a w tym czasie tyle się wydarzyło!!

Nie wiem jak to się dzieje, przed Świętami tyle pracy i pogoda nie taka, a ja jakoś dawałam radę. Teraz zrobiło się ładnie, słońce świeci, kwiaty kiełkuję,  pąki drzew są coraz bardziej pękate, a ja nie mam na nic siły, czasu - z niczym się nie wyrabiam :(
W między czasie mój mały synek (przecież jest młodszy - to zawsze będzie "mały") skończył już 11 lat!!!!
Kiedy to się stało?? czy mi też tyle przybyło? ;)
Upiekłam mu torcik :P nie potrafił wybrać tematu tortu więc wyszły wg uznania mamusi kurczaczki na trawce ;) no taki jeszcze świąteczny akcent.


Torcik był przepyszny :)
Tak wyglądał w środku

Oto przepis na tortownicę 24 cm

Biszkopt:
5 jaj
5 łyżek krupczatki
5 łyżek cukru pudru
szczypta soli

Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli, dodawać po łyżce cukru, gdy masa zrobi się błyszcząca dodawać po jednym żółtku, następnie zmniejszyć obroty miksera do minimalnych i delikatnie miksując dodawać po łyżce mąki. 
Piec w temp. 175 stopni C, bez termoobiegu około 20 - 25 minut.
po ostygnięciu biszkopt przekroić na dwa krążki.

Ciasteczkowa masa:
150 g sucharków "mamut"
300 g. nutelli

Sucharki zmiksować, wymieszać z nutellą.

Na dnie tortownicy ułożyć 1 krążek biszkoptu (można go zwilżyć wodą z cytryną i cukrem, ale nie za mocno bo masa ciasteczkowa jest dosyć gęsta i na bardzo wilgotnym spodzie nie da się rozsmarować), rozsmarować na nim masę z sucharków i nutelli.

Różowa pianka:
300 g. twarogu
3 łyżki mleka
450 g. truskawek (malin, lub co nam smakuje)
4 łyżki cukru pudru
5-6 łyżeczek żelatyny
1/2 szklanki wody
375 ml. kremówki

Twaróg zmiksować z mlekiem, dodać truskawki i cukier, zmiksować. Wodę zagotować, rozpuścić w niej żelatynę i wstawić do miseczki z zimną wodą mieszając od czasu do czasu, w międzyczasie ubić kremówkę na sztywno. Ubitą kremówkę na wolnych obrotach miksera wymieszać z masą serowotruskawkową  a następnie wciąż miksując, cienką stróżką wlać letnią żelatynę.

Gotową masę natychmiast wlać do tortownicy i przykryć 2 krążkiem biszkoptowym. Dobrze schłodzić.
Całość można ozdobić bitą śmietaną i owocami lub np. kremem z serka philadelphia :)

SMACZNEGO :)

 Muszę się także pochwalić jednym z prezentów, które dostała - piękny prawda :)


Coś jeszcze dla specjalnych gości Kacperka - MARGHARITA  na cienkim spodzie,
oczywiście było ich więcej, na jednej nie mogło się skończyć ;)








PIZZA PRZEPIS:
150 g. mąki,
15 g. drożdży
około 1/4 szklanki wody
łyżka oliwy z oliwek
trochę soli do smaku
Ciasto porządnie wyrobić na jednolitą masę, tak żeby się nie kleiło, ale było elastyczne. Trochę rozwałkować i rozciągnąć na koło. 

Sos pomidorowy (ja robię na oko, ale mniej więcej...)
przecier pomidorowy 1/3 słoiczka
zioła 
sól
2 łyżki wody 
3 łyżki oliwy
wszystko dokładnie wymieszać i rozsmarować równomiernie na pizzy, położyć ulubione dodatki, posypać mozarellą (w razie braku, może być inny starty ser żółty, ale mozarella rumieni się najpiękniej;)
Piec w 220 stopniach około 15 min bez termoobiegu

SMACZNEGO!!!






Spotkało mnie coś bardzo miłego dostałam wyróżnienie od Ani - Cube - Home


Bardzo dziękuję :D

Odpowiadam na pytania Ani:
1. ulubiony kolor ?
obecnie błękitny

2. kawa czy herbata? 
zdecydowanie kawa

3. góry czy morze? 
jak na to odpowiedzieć? - latem morze, zimą góry :)
4. film przy którym płaczę to...? 
jest ich wiele - ostatnio chyba Atlas chmur
5. kierowca czy nie? 
kierowca
6. chętnie czytam...? 
książki z odrobiną humoru i - lub horroru
7. przyjaźń to...? 
Bezgraniczne zaufanie
8. Boże Narodzenie czy Wielkanoc? 
Boże Narodzenie
9. kwiat do którego mam słabość? 
goździki
10. nie lubię, gdy...? 
wszystko układa się nie po mojej myśli :(
11. kocham...? 
niespodzianki robić i dostawać :)


Oto moje pytania:
1. ulubione smaki?
2. łyżwy czy rolki?
3. blondyn czy brunet?
4. miasto czy wieś?
5. dyskoteka czy TV?
6. komedia czy horror?
7. spacer czy drzemka?
8. mięsko czy ciasteczko?
9. samochód czy tramwaj?
10. lato czy zima?
11. rano czy wieczór?

Dziękuję za miłą zabawę i Wam dziewczyny życzę tego samego :)

Do zabawy nominuję:

Zapomniałam - oto zasady: :)
Nominacja do Liebster jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę" Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował. 


Jak zwykle wszystkim czytelnikom dziękuję za odwiedzanie mojego bloga i pozostawianie miłych komentarzy :))


21 komentarzy:

  1. Buziaki i ...czekamy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za buziaki :) jakoś się tym razem boję, że o czymś zapomnę :/

      Usuń
  2. dziękuję za zaproszenie do zabawy
    Sto lat dla Kacperka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i życzę dużo radości przy zabawie :))

      Usuń
  3. Kasiu ! Najlepsze życzenia dal synka :) Tort jest bajeczny !

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję bardzo :) za życzenia i za komplementy :))

    OdpowiedzUsuń
  5. sto lat dla synusia:) Torcik boski i wygląda tak smacznie, że aż ślinka leci:):):) bardzo Ci kochana dziękuje za wyróżnienie:) Jest mi bardzo miło:):):) Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam Cię kolorowo i słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę miłej zabawy przy układaniu odpowiedzi i pytań :))) wpadnę poczytać :))) pozdrawiam papa

      Usuń
  6. Oj przydałby mi się taki torcik - właśnie piję kawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnością zaprosiła bym na kawałeczek, ale ten torcik to już tylko wspomnienie :))

      Usuń
  7. Ech, u Ciebie znowu smakołyki. Sto lat dla synka. Nie odłożyłam zakwasu, wykorzystałam cały !!!
    Buziaki - D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie dobrze, nie dobrze :/ Nie martw się, w majowy weekend będę w Krakowie to Ci przywiozę ;)

      Usuń
  8. ależ mieliście ucztę! :) z małym poślizgiem, ale wszystkiego najlepszego dla Kacperka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Serdecznie zapraszam po wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ smakowitosci u Ciebie! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń