piątek, 5 lipca 2013

Tort bezowy z masą orzechową

Aż dziwnie się czuję, tyle czasu mnie tu nie było :) Jakbym wróciła po latach do rodzinnego domu ;)
No tak, ale nie ma co się dziwić, zajęć nie brakuje, a czas ucieka.
Wiele się u mnie przez ten czas wydarzyło, odwiedziłam dwa piękne europejskie miasta (właściwie 3, bo wczoraj byłam w Warszawie, ale tylko 1 dzień, więc nie zobaczyłam zbyt wiele), minęła majówka i skończył się rok szkolny, co ważniejsze nadeszły długo oczekiwane WAKACJE!!!
Do moich wypraw jeszcze wrócę, jestem tu jednak dzisiaj z innego powodu, a jest nim tytułowy tort bezowy!
Pierwszy raz miałam okazję skosztować go jakieś 3 lata temu u mojej koleżanki Dorotki :-*, wymieniam się z nią przepisami już od dawna i zawsze jestem zadowolona, z efektu, Dorotka i jej śliczne córeczki chyba też :-). Tort zachwycił mnie swoim smakiem (zastanawiałam się tylko czy po zjedzeniu dwóch kawałków na pewno mogę prowadzić ;)) i tak przez trzy lata nosiłam się z zamiarem przygotowania takiego przysmaku dla moich bliskich. Niestety przy wyborze menu na kolejne spotkania zapominałam o nim, aż wreszcie na 15 rocznicę ślubu przyszedł mi do głowy pomysł właśnie na niego, a oto efekty mojej pracy :-P




A oto przepis:
Bezowe krążki do tortu Carrefure 3 krążki 
(bywało, że piekłam bezy sama i podawałam z bitą śmietaną i owocami, albo kremem karmelowym i orzechami), ale nie zawsze mi wychodzą, więc nie chciałam ryzykować.

Krem orzechowy:
100 gram spirytusu (ja dałam 75 g)
35 dkg. zmielonych orzechów włoskich
4 jaja
1,5 kostki kasi
3/4 szklanki cukru

Białka ubić na sztywno, dodać cukier, następnie żółtka. W osobnej misce rozetrzeć kasię i pomału dodawać pianę z jaj. Do całości dodać 3/4 ilości orzechów, następnie spirytus. Resztą orzechów posypać tort. Można go także udekorować małymi bezikami.

Zachęcam do spróbowania, jest łatwy do przygotowania, pyszny i efektowny :-P

Dziękuję serdecznie za miłe komentarze i odwiedzinki u mnie :)



8 komentarzy:

  1. Kochana nareszcie doczekałam się u Ciebie posta;)
    Cieszy mnie to ogromnie;)
    Torcik wygląda bardzo smakowicie;) Też ostatnio robię bezowy z owocami i bitą śmietaną;)Chętnie wypróbuję przepis na Twój Kasiu krem orzechowy;)
    Ale u Ciebie... dzieło... aż ślinka cieknie;)
    Już nie mogę się doczekać kolejnych postów i bardzo ciekawi Mnie to, gdzie podróżowałaś;)
    I wszystkiego najlepszego kochana dla Ciebie i męża z okazji 15-tej rocznicy ślubu;) Samych pięknych chwil;)
    Do usłyszenia
    Bardzo Cię pozdrawiam
    Uściski
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  2. no nareszcie :O) POGADAMY WIECZOREM :O) to moj ulubiony torcik :O)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wreszcie! Przepis zabieram i kawałek tortu też :) Wszystkiego dobrego z okazji rocznicy. Nam w tym roku też minęło 15 lat :)
    Pozdrawiam cieplutko-D.

    OdpowiedzUsuń
  4. MMMMMMniam, wygląda pysznie.Muszę spróbować, bo już na sam widok cieknie mi ślinka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności aż by się skosztowało :)
    Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach jakie to cudowne uczucie czytać Wasze przemiłe komentarze :) Dziękuję :-***

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm ale smakowicie :) Super:) Zapraszam do siebie http://clavelena.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  8. i mam zamiar zrobic tort z taka orzechowa masa,jak Twoj.wyglada super..:)

    OdpowiedzUsuń